Kw
Na majówkę tylko do Źródeł Łyny
29.04.2013 23:25

Długi weekend za pasem- Majówka. Tradycyjny długi majowy weekend rozpoczyna sezon urlopowy i grillowy. Jest to też dobry czas, aby wyciągnąć rower i go wypróbować czy jest sprawny. Siadamy na rower i zaczynamy wycieczkę do Źródeł Królowej Warmińsko-mazurskich wód- Łyny. Ruszamy z Nidzicy o 8:00 rano. Jedziemy ścieżką rowerową do samych Źródeł. 10 kilometrów niezapomnianych wrażeń.

Do tych pagórków leśnych, do tych łąk zielonych, szeroko nad łyńską rzeką rozciągnionych. Mijamy piękne krajobrazy- lasy, pola uprawne, Wietrzychowo.

Łyna na horyzoncie.

Miejscowość króluje, niczym twierdza, nad okolicą z przepięknym kościołem z XVIII w.. Wjeżdzamy do Łyny.

Jedziemy do parkingu usytuowanego przy drodze Nidzica-Witramowo. Rower zostawiamy na parkingu, aby móc dogłębniej przeżyć spotkanie z naturą.

Na przeciw parkingu wchodzimy i mamy wejście do rezerwatu w kierunku Łyńskiego Młyna.

I rozpoczynamy zwiedzanie. Piękne krajobrazy. Moży poznać piękno przyrody. Królowa Łyna zaczyna swój 264 kilometrowy bieg, który kończy przy połączeniu ze swoją "siostrą" Pregołą. I stamtąd płyną dalej razem ku Bałtykowi. Źródła Łyny czekają odwiedzaj nas często. Poniższe zdjęcia udostępnione dzięki uprzejmości Burmistrza Nidzicy Pana Dariusza Szypulskiego.

Pstrykniete.pl - Darmowa galeria zdjec online Pstrykniete.pl - Darmowa galeria zdjec online Pstrykniete.pl - Darmowa galeria zdjec online Pstrykniete.pl - Darmowa galeria zdjec online Pstrykniete.pl - Darmowa galeria zdjec online Pstrykniete.pl - Darmowa galeria zdjec online Pstrykniete.pl - Darmowa galeria zdjec online Pstrykniete.pl - Darmowa galeria zdjec online Pstrykniete.pl - Darmowa galeria zdjec online Pstrykniete.pl - Darmowa galeria zdjec online Pstrykniete.pl - Darmowa galeria zdjec online Pstrykniete.pl - Darmowa galeria zdjec online Pstrykniete.pl - Darmowa galeria zdjec online Pstrykniete.pl - Darmowa galeria zdjec online Pstrykniete.pl - Darmowa galeria zdjec online Pstrykniete.pl - Darmowa galeria zdjec online Pstrykniete.pl - Darmowa galeria zdjec online

Z Olsztyna możesz przyjechać pociągiem relacji Olsztyn Główny- Działdowo. Wysiądź na stacji Dobrzyń i przejdź około 2 kilometrów i będziesz na Źródłach.